Archive for the ‘Chapter 2’ Category

Do you have a

Tuesday, April 25th, 2006

Well, that’s the end of Chapter 2. Took me long enough, no? I’ll try to finish Chapter 3 sooner. (At least in time for Wizard World Chicago this August.) Chapter 3 however will start as soon as possible. I don’t have ant guest comics to share with you this time. :(

This is why today’s comic didn’t appear sooner. It’s just a little thing I helped my Dad with, ripe with insides jokes only my Dad and his friend Bob Bloom are privy to.

ORIGINAL COMMENTS:

Plippy (Apr 26, 2006, 1:29):
OK, now at the P-Tip Productions site (the business end of Moose River) are various mini-comics, ready for you to buy! (I hope some people are interested in owning copies of my comic….) … We’re working on a few other ideas, like tshirts and buttons. But these will be revealed in due time. First I need to create a market to sell stuff to.

Tuolumne County

Friday, April 21st, 2006

Nothing big here. Two more comics left until the end of the chapter!

ORIGINAL COMMENTS:

Plippy (Apr 22, 2006, 1:06):
I lied…. I said I was gonna post the last comic on Saturday, but I got caught up on a number of things. See you… Monday?

Plippy (Apr 21, 2006, 3:41):
I need to work on my foreshortening… Emo seems larger than Anne, despite Anne being closer and Emo being farther. Bleh. Hopefully no one noticed.

Hmmm…

Tuesday, April 18th, 2006

Nothing big here. Two more comics left until the end of the chapter!

I dunno…

Saturday, April 15th, 2006

OMG

ORIGINAL COMMENTS:

Plippy (Apr 17, 2006, 2:23):
APE is the Alternative Press Expo. It’s held every year in April in San Francisco. It’s mostly for casual comic goers, no hardcore folk. …. Concerning Brian… I don’t think he’s dumb OR slow… but we’ll see what’s what soon enough.

vio (Apr 17, 2006, 0:00):
brian is either much slow or just dumb :P

i saw the APE piccy
APE= artist production e…. something?

and wow…. i want to be able to make fake-real scars like that D:

Plippy (Apr 15, 2006, 14:20):
After this chapter is done, I’ll be accepting guest comics (though they may or may not be posted), plus I plan on going through and editing up the comics in this chapter. Mostly bits of bad dialogue that could use editing. Plus, most importantly, I’m gonna start spending some cash on advertising on other sites. I gotta put together some nifty banners first, the ones I got right now are too plain, and since APE I’ve felt compelled to making extremely flashy ways to get people to visit my site (or booth). … Anyways, I’ll be taking care of all that probably by the end of next week (since I have only three comics left).

Phillip G. (Apr 15, 2006, 11:20):
OMG!

But really, this is kinda funny. The same thing just happened to one of my friends. Except the other girl had short hair. It’s like MR is coming alive! Now I hope I find my cat (who I havent seen for about 3 weeks) stuffed and full of money soon. :P

HAHA!! Made you

Thursday, April 13th, 2006

I had something in mind that I was gonna say, but I can’t remember what it was.

Well, one of the things you could do is check out is my APE pictures. I also wrote up an introspective APE report. Woot!

Sooner or later the rest will pop back to memory.

OH YEAH! I really ought to check out other conventions. Maybe some of the smaller ones that cost surprizingly less than some of the bigger ones. True, the foot traffic is less, but it might just be enough to sell enough comics in. There are a ton in SF alone, and a few elsewhere within driving distance. I’d better check them out soon…

Also, the end of chapter 2 is just four comics away. So far 33 pages have been made, and I’m planning four more (just so it can fit nicely in a mini-comic format). Unfortunately, I don’t think I have much room for everything I want to put in it, so I’ll unfortunately have to save the rest of it for another party later on (namely the Cheyenne Shooters).